When the Bakgatla Ba Kgafela traditional council financed a pay-TV channel in 2014, council chair Kgosi John Pilane promised it would create jobs and “change the face of broadcasting”. Now a forensic investigation suggests Pilane was conflicted from the start and shows how the council forked out nearly R100-million on the never-never to keep Siyaya TV afloat.
The post How Siyaya TV took advantage of Bakgatla Ba Kgafela’s fortune appeared first on amaBhungane.Read More 

 

amaBhungane